sobota, 5 marca 2016

Pomysł na śniadanie. Babeczki śniadaniowe z warzywami!

Podobno śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, dlatego staram się codziennie rano zjeść takie śniadanie, które jest zdrowe i sycące. Jednak tak jak nie lubię nudy i rutyny w życiu tak samo i w kuchni. Raz na jakiś czas muszę do swojego porannego menu dodać nowy posiłek, bo ileż można jeść owsiankę, omlet, jajecznicę czy twarożek z warzywami.

Dzisiaj postanowiłem zrobić babeczki warzywne, które według mnie idealnie się sprawdzą w roli śniadaniowego posiłku w połączeniu z np. sałatką z pomidorów i cebuli. Zapraszam do obejrzenia kuchennej fotorelacji.

Do wykonania babeczek użyłem marchewki, cukinii, 3 kolorów papryki, jajek, pestek dyni, odrobinę sera żółtego, łyżkę mąki, odrobinę proszku do pieczenia (ale nie trzeba go dodawać) i przypraw takich jak pieprz, sól i mieszanka ziół włoskich.
Cukinię i marchew obrałem i starłem na tarce z grubymi oczkami. Dodatkowo startą cukinię przełożyłem na sitko, posypałem solą i odstawiłem żeby puściła wodę po czym ją odcisnąłem. Paprykę posiekałem w drobną kostkę.
Wszystkie warzywa wrzuciłem na odrobinę rozgrzanej oliwy i chwilę smażyłem dodając do nich mieszankę ziół.
W między czasie do miski wbiłem jajka, dodałem soli i pieprzu i odrobinę proszku do pieczenia.
Gdy warzywa trochę ostygły wrzuciłem je do jajek dodałem ser żółty i mąkę po czym dokładnie wszystko ze sobą wymieszałem.
Gotową masę przełożyłem do formy aluminiowej na muffiny na koniec posypując każdą porcję kilkoma nasionami dyni. Ja użyłem dodatkowo foremek papierowych, ale równie dobrze można formę posmarować tłuszczem i oprószyć bułką tartą i też będzie dobrze.
Po 20 minutach pieczenia w piekarniku nastawionym na 200 stopni z funkcją grzania góra- dół babeczki były gotowe.
Babeczki wyłożyłem na kratkę, żeby ostygły.
Mi wyszło 9 babeczek, które wystarczą mi na 3 dni. Będę je przechowywał w lodówce w zamkniętym pojemniku. Oczywiście takie babki mogą też być zaserwowane na kolację.
Smacznego!

RK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz