poniedziałek, 29 lutego 2016

8 potraw z grilla,

których nie może zabraknąć na moim talerzu!

Powoli, powoli zbliża się sezon grillowy (ja mam możliwość całorocznego grillowania, mi jednak dania smakują najlepiej na świeżym powietrzu i przyrządzone na tradycyjnym węglowym grillu), dlatego postanowiłem zrobić zestawienie 8 dań z grilla, które są moimi ulubionymi i bez nich trudno mi sobie wyobrazić idealne barbecue. (kolejność alfabetyczna).

1. Boczek.
Co prawda w sklepach można kupić gotowe kawałki boczku w marynacie z przeznaczeniem na grilla. Nie mam zbytnio zaufania do takiego mięsa, ponieważ  omasta z jaką mięso jest wymieszane potrafi „maskować” ewentualną nieświeżość mięsa. Najlepiej przygotować taki boczek samemu, tym bardziej iż nie trwa to długo, a smak boczku we własnoręcznie zrobionej marynacie o niebo lepszy.

2. Grillowana kromka chleba namoczona o omaście.
Grilla, bez tego genialnego w swej prostocie rarytasu nie mogę nazwać „prawdziwym” grillem. Odkąd tylko pamiętam, grillowana kromka pieczywa wysmarowana marynatą, która pozostała w pojemniku po mięsie była dla mnie jednym
z największych przysmaków związanych z grillowaniem.

3.Karkówka.
Najlepiej taka, która była odpowiednio wcześniej przygotowana i leżakowała w lodówce w towarzystwie omasty.

4. Grillowana kiełbasa.
Oczywiście nie mogło zabraknąć na tej liście najpopularniejszej potrawy z grilla czyli kiełbasy. Podczas grillowana oprócz tej standardowej kiełbasy wieprzowej lubię czasami zjeść białą lub taką z przewagą innego rodzaju mięsa
np. cielęcego. Oczywiście kupna gotowych kiełbasek przygotowanych specjalnie na grilla nie wchodzi w grę. Przygotowanie tego dania jest tak proste i mało czasochłonne że wstyd nie zrobić tego samemu.

5. Kukurydza.
Każdy kto lubi zajadać się gotowaną kukurydzą w kolbie nie pogardzi na pewno wersją grillowaną. Wystarczy odrobina oliwy, soli pieprzu, 20 minut na grillu, a później to już niebo w gębie.

6.Masło czosnkowo-ziołowe.
Klasyczne, przygotowane wcześniej aby się „przegryzło”. Jeżeli jest tylko taka możliwość, czosnkowo-ziołowe masło pojawia się u mnie na grillowym stole. Pasuje ono idealnie do grillowanych ryb, mięs pieczywa, bądź ziemniaków.

7.Warzywa.
Jestem typowym mięsożercą (co widać po tej liście), jednak jako dodatek do grillowanych mięs lubię przekąsić sobie jakieś warzywo. Cukinia, pomidor,papryka, pieczarki czy bakłażan nadają się idealnie na grilla i w połączeniu z innymi daniami smakują wybornie.

8.Żeberka.
Koniecznie w marynacie ostro-miodowej. Gdy przed rozpoczęciem grillowania jest więcej czasu, żeberka można trochę podgotować przed włożeniem ich do omasty. Dzięki temu, czas grillowana będzie zdecydowanie krótszy.

Wszystkie potrawy wymienione powyżej + towarzystwo dobrych znajomych + ładna pogoda razem tworzą przepis na idealnego grilla!


RK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz